تیموتی دالتون

متولد: --- در چسترفیلد
ملیت: بریتانیا

بیوگرافی:


او به دلیل رشد در خانواده‌ای که پیشینه‌ای در صنعت سرگرمی داشتند، از کودکی به بازیگری علاقه نشان می‌داد. تیموتی دالتون در سن ۱۶ سالگی در آکادمی سلطنتی هنر ثبت نام کرد و دو سال بعد بدون تمام کردن تحصیلاتش آن را رها کرده و به گروه تئاتر بیرمنگام پیوست.

اولین کارهای تلویزیونی‌اش را با بی‌بی‌سی انجام داد. هرچند شهرت عمده او به خاطر ایفای نقش جیمز باند است اما به خاطر ایفای نقش در فیلم‌هایی چون شیر در زمستان، بلندی‌های بادگیر و فیلم‌هایی همچون رومئو و ژولیت نیز شناخته شده‌است.

در سن ۲۲ سالگی نقش جیمز باند به او پیشنهاد شد ولی از پذیرش آن سر باز زد و روی تئاتر متمرکز شد. دوازده سال بعد این فرصت به وجود آمد تا وی جانشین جیمز باندی دیگر در فیلم تنها برای چشمهایت باشد. در اواخر دهه هشتاد راجر مور دیگر واقعاً برای ایفای نقش جاسوس جذاب و خوش سیمای "ام آی ۶" فرتوت شده بود. این گونه بود که دالتون در چهل و سه سالگی به عنوان چهارمین ایفاگر نقش جیمز باند خود را به عاشقان ماجراهای مأمور ۰۰۷ معرفی کرد.

دالتون با چشمانی سبز و قامتی بلند (۱۸۸ سانتی‌متر) انتخاب مناسبی برای آن نقش به نظر می‌رسید. دالتون فرصت آن را یافت که دو سال به عنوان جیمز باند نامش بر سر زبان‌ها باشد و با افتخار بر روی فرش قرمزی که به افتخار جیمز باند پهن می‌شد، قدم زند.

وی چهارمین جیمز باند سینما می‌باشد و دو بار در این نفش بازی کرده‌است.

گالری تصاویر:


آثار: