مارک رافلو

متولد: --- در کنوشا
ملیت: آمریکایی

بیوگرافی:


مارک آلن رافلو بازیگر، کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس آمریکایی است. او تاکنون سه بار نامزد جایزه اسکار برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده‌است.

رافلو با بازی در کاراکتر بروس بنر / هالک در نسخه‌های سینمایی مارول نقش برجسته ای را برای خود کسب کرد (او بجای ادوارد نورتون که در فیلم هالک شگفت انگیز (۲۰۰۸) نقش ایفا کرده بود جایگزین شد) و با فیلم انتقام جویان (۲۰۱۲) خود را به عنوان شخصیت هالک معرفی کرد و در ادامه با فیلم‌های مرد آهنی ۳ (۲۰۱۳) ، انتقام جویان : عصر اولتران (۲۰۱۵) ، ثور : رگنراک (۲۰۱۷) ، انتقام جویان : جنگ ابدیت (۲۰۱۸) و فیلم انتقام جویان آخر بازی (۲۰۱۹) نقشش را تجدید بخشید.

در سال ۲۰۱۰، رافلو با بازی در فیلم کمدی-درام بچه ها حالشان خوب است نامزد جایزه بفتا و اسکار شد و در سال ۲۰۱۴ در فیلم فاکس کچر شخصیت دیو شولتز را به تصویر کشید که برای آن نامزد جایزه‌های مختلفی از جمله گلدن گلوب و اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد شد.

در سال ۲۰۱۵ او نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی برای فیلم خرس همیشه قطبی و همچنین برای فیلم درام اسپات لایت نامزد جایزه‌های بفتا و اسکار شد.

گالری تصاویر:


آثار: