کول میچل اسپراوس

متولد: 1371/5/13 در آرتزو، توسکانی
ملیت: آمریکایی

بیوگرافی:


کول میچل اسپراوس هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا است. او برادر دوقلو دیلن اسپراوس است. اسپراوس بیشتر برای بازی در نقش کودی مارتین در زندگی سوئیت زاک و کودی از شبکه دیزنی شناخته شده‌است. از سال ۲۰۱۷، اسپراوس در مجموعه تلویزیونی ریوردیل از شبکه سی‌دابلیو به ایفای نقش پرداخت. در سال ۲۰۱۹، اسپراوس در درام رومانتیک پنج فوت جدا نقش‌آفرینی کرد.

کول در آرتزو، توسکانی از پدر و مادری آمریکایی، متیو اسپراوس و ملانی رایت زاده شد. آنها در یک مدرسه انگلیسی زبان در توسکانی معلم بودند. اسپراوس ۱۵ دقیقه بعد از برادر دوقلویش دیلن اسپراوس متولد شد. نام او از خواننده جاز و پیانیست نت کینگ کول گرفته شده‌است. چهار ماه پس از تولد او، خانواده‌اش به لانگ بیچ، کالیفرنیا نقل مکان کردند.

اسپراوس و برادرش بازیگری را در هشت ماهگی با پیشنهاد مادربزرگشان، جانین رایت که معلم تئاتر و بازیگر بود آغاز کردند. اسپراوس بیشتر نقش‌های خود را با برادرش اجرا می‌کند؛ برخی از نقش‌های اولیه‌اش به عنوان یک نوزاد یا بچه در آگهی‌های بازرگانی، برنامه تلویزیونی و فیلم‌ها را با برادرش اجرا کرده‌است. با توجه به قوانین کار کودکان در کالیفرنیا مقدار زمانی که در یک روز می‌توان فیلمبرداری کرد محدود می‌شود، بنابراین دوقلوها یک نقش را ایفا می‌کنند تا مدت زمان فیلمبرداری افزایش یابد. برخی نقش‌های قابل توجه، جولیان در پدر بزرگ (۱۹۹۹) و پستچیو در استاد تغییر چهره (۲۰۰۲) است که با برادرش اجرا کرده‌است. در سال ۲۰۰۱، اسپراوس در قسمت‌های مجموعه تلویزیونی دوستان به عنوان پسر راس گلر نقش‌آفرینی کرد؛ این اولین نقشی بود که او بدون برادرش اجرا می‌کرد. اولین نقش اسپراوس و برادرش به عنوان شخصیت‌های جداگانه در قسمت‌هایی از مجموعه تلویزیونی شیفته تلویزیون (۱۹۹۸) بود. در سال ۲۰۰۵، اسپراوس به عنوان کودی مارتین در مجموعه تلویزیونی شبکه دیزنی، زندگی سوئیت زاک و کودی همراه با برادرش به ایفای نقش پرداخت؛ او نقش کودی مارتین را در زندگی سوئیت در عرشه (۲۰۰۸) و فیلم‌های وابسته آن تکرار کرد.

 

در ۹ فوریه ۲۰۱۶، اسپراوس به عنوان بازیگر جاگهد جونز در مجموعه ریوردیل از شبکه سی‌دابلیو انتخاب شد.[۱۶] در سال ۲۰۱۹، اسپراوس در درام رومانتیک پنج فوت جدا نقش‌آفرینی کرد که در ماه مارس منتشر شد و فروش خوبی داشت.[۱۷]

 

گالری تصاویر:


آثار: