دانیل دی لوئیس

متولد: 1336/2/9 در لندن
ملیت: انگلیسی

بیوگرافی:


سر دانیل مایکل بلیک دی-لوئیس بازیگر اهل انگلیس می‌باشد که دارای دو ملیت ایرلندی و بریتانیایی است. او متولد و بزرگ شده در لندن است و قبل از درخشش روی صحنه نمایش «تئاتر ملی جوانان» انگلیس، سه سال را در «مدرسه بریستول الد ویک» به تحصیل بازیگری پرداخته‌است.

دنیل دی-لوئیس با بردن ۱۱۷ جایزه معتبر جهانی از جمله ۳ اسکار، ۴ بفتا، ۲ گلدن گلوب و ۳ جایزه انجمن بازیگران سینما پر افتخار ترین بازیگر تاریخ محسوب می شود.

او به عنوان یکی از گزیده ‌کارترین بازیگران صنعت فیلم‌سازی شناخته می‌شود، به طوری که از ابتدای شروع کار خود یعنی ۴۲ سال پیش تا به حال تنها در ۲۰ فیلم به ایفای نقش پرداخته‌است. گزیده کاری وی در حدی است که بازی در فیلم های بزرگی همچون: فهرست شیندلر، بیمار انگلیسی، ارباب حلقه ها، بتمن، فیلادلفیا و… رد کرده است.

وی رکورد دار دریافت بیشترین جایزه ی "بهترین بازیگر نقش اول مرد" اسکار(۳بار)، بفتا(۴بار)، انجمن بازیگران سینما(۳بار) و انتخاب منتقدان(۳بار) میباشد.

وی برای فیلم "سبکی تحمل ناپذیر هستی" زبان چکی آموخت. هنگام فیلم برداری فیلم "پای چپ من" تمام مدت روی ویلچر می نشت و عوامل فیلم به او غذا میدادند. 

برای آماده سازی خود برای فیلم "آخرین موهیکان" 6 ماه در طبیعت وحشی زندگی کرد و شکار و پوست کندن حیوانات و ساخت قایق را آموخت.

برای آماده سازی خود برای فیلم "به نام پدر" مدتی را در زندان سپری کرد و از نگهبانان می خواست که با او همانند دیگر زندانی ها رفتار کنند.

برای آماده سازی فیلم بوکسور ۳ سال به تمرین بوکس پرداخت. مربی وی بری مکگیان که خود قهرمان جهان نیز بوده درباره ی دنیل گفته که وی به راحتی میتوانست به صورت حرفه ای بوکس را دنبال کند.

برای آماده سازی خود برای فیلم "امتحان سخت" نجاری را به طور کامل یاد گرفت به طوری که خانه ای که در فیلم در آن زندگی میکند را با دست های خود ساخته بود.

برای فیلم "دارو دسته های نیویرکی" آموزش قصابی و چاقو تیز کنی دید. در سکانسی از همین فیلم لئوناردو دیکاپری سهوا بینی دنیل را می شکند اما وی به بازی خود ادامه می دهد و صحنه را قطع نمیکند.

در نمایی از "فیلم خون به پا خواهد شد" در تمامی سکانس های چاه نفت خود حاضر میشده و از بدل کار استفاده نمی شده است و سکانسی که نردبان میشکند و او در چاه می افتد ۲ دنده اش میشکند.

وی برای فیلم "نه" زبان ایتالیایی آموخت و آموزش خوانندگی دید.

گالری تصاویر:


آثار: