برندن فریزر

متولد: 1347/9/12 در ایندیانا
ملیت: آمریکایی-کانادایی

بیوگرافی:


برندان فریزر در شهر ایندیانا پولیس (مرکز ایالات ایندیانا - امریکا) متولد شده است. او فرزند یک خانواده کانادایی (کارول ماری و پیتر فریزر) مادرش مشاور فروش و پدرش روزنامه نگار سابق اداره امور گردشگری بود که به عنوان یک افسر خدمات خارجی کانادایی مشغول به کار بود. برندان سه برادر بزرگتر دارد (کوین، ریگن و شان) . برندان دوره کودکی اش را در شهرهای مختلفی از جمله (واشنگتن، سیاتل، سوئیس، اتاوا، انتاریو و..) گذرانده  است.

اودر مدرسه شبانه روزی کالج سوئد در تورنتو حضور داشت و در سال ۱۹۹۰ از کالج هنر سیاتل فارغ التحصیل شد. او در یک کالج هنرپیشگی کوچک در شهر نیویورک شروع به کار کرد. و درحال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هنرهای نمایشی در دانشگاهی متشکل از متفکران جنوبی بود اما در هالیوود متوقف شد و تصمیم گرفت که در آنجا بماند و به ایفای نقش در فیلم ها بپردازد. 

پس از ورود برندان به لس آنجلس، کالیفرنیا، بازیگر معروف آلفون اسمیت را درحالی که در بالکن خانه ویونا رایدر بود در ۴ جولای ۱۹۹۳ دید  و عاشق او شد. آنها در۲۷ سپتامبر سال ۱۹۹۸ ازدواج کردند و دارای سه پسر هستند. در دسامبر ۲۰۰۷ اعلام شد که این زن وشوهر تصمیم گرفته اند طلاق بگیرند.

فریزر زبان فرانسوی را روان صحبت میکند و در هیئت مدیره مدرسین FilmAid Internatunal مشغول به کار است.

                                                                                                                                                                        

گالری تصاویر:


آثار: