زاک افرون

متولد: --- در سان لوئیس اوبیسپو، کالیفرنیا
ملیت: آمریکایی

بیوگرافی:


افران در سان لوئیس اوبیسپو به دنیا آمد و چند سال بعد به همراه خانواده‌اش به ارویو گراند، کالیفرنیا نقل مکان کردند. پدرش دیوید افران یک مهندس نیروگاه برق و مادرش استارلا بسکت منشی سابق همان نیروگاه برق، در محل کار پدر افران کار می‌کرد. افران برادر کوچکتری به نام دایلن دارد و در یک خانوادهٔ متوسط بزرگ شده‌است. او ریشهٔ یهودی دارد و یک ندانم گرا است، نام خانوادگی او افران، در زبان یهودی به معنی چکاوک است. 

پدر زک افران او را به بازیگری تشویق می‌کرد. او بازیگری را هنگامی که ۱۱ سال داشت شروع کرد. او با ایفای نقشی همراه با رقص و آواز در فیلم دبیرستان موزیکال، تبدیل به تازه‌ترین چهره هالیوود شد. افران با حضور در فیلم دوباره ۱۷، همزمان بازی در نقشی غیرموزیکال و ایفای نقش اصلی در یک فیلم سینمایی در ژانر کمدی را تجربه کرد.

افران در سال ۲۰۰۶ از دبیرستان آرویو فارغ‌التحصیل شد و در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی قبول شد؛ ولی ثبت نام خود را به دلیل کار بر روی پروژهای سینمایی اش به تعویق انداخت.

افران دارای دو آپارتمان در لس آنجلس، کالیفرنیا است. در ۱۵ ژانویه ۲۰۰۸ افران در یک مرکز درمانی در لس آنجلس، به دلیل وضعیت اوژانسی آپاندیسش بستری شد. افران همچنین در مجلهٔ فوربس سلبریتی ۱۰۰ لیستدر سال ۲۰۰۸ در مقام ۹۲ با درآمد ۵٫۸ میلیون دلار از ژوئن ۲۰۰۷ تا ژوئن ۲۰۰۸ قرار گرفت. در ۵ آوریل ۲۰۰۹ ثروت او حدود ۱۰ میلیون دلار تخمین زده شد.[۱۷]

 

گالری تصاویر:


آثار: