کیرا نایتلی

متولد: 1364/1/6 در لندن
ملیت: بریتانیایی

بیوگرافی:


کیرا کریستینا نایتلی یک هنرپیشه اهل بریتانیا است. او بازیگری را با ایفای نقش یک کودک در برنامه تلویزیونی شروع کرد و در سال ۱۹۹۵ اولین فیلم سینمایی‌اش را بازی کرد. او در جنگ ستارگان قسمت اول: تهدید شبح (۱۹۹۹) و در فیلم روانشناختی سوراخ (۲۰۰۱) نیز بازی کرده است. در سال ۲۰۰۲، با نقش‌آفرینی در فیلم مثل بکام کات‌دار بزن به پیشرفت غیرمنتظره‌ای دست یافت. بازی الیزابت سوآن در مجموعه فیلم دزدان دریایی کارائیب  نایتلی را به شهرت رساند.

کیرا در اواخر دهه ۹۰، در چندین سریال تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت تا اینکه توانست در سال ۱۹۹۹، در نخستین قسمت سری فیلم‌های معروف جنگ ستارگان به بازی بپردازد. شباهت وی در این فیلم با بازیگر دیگر فیلم ناتالی پورتمن به حدی بود که بعد از کامل شدن گریم دو بازیگر، مادران آنها، قادر به تشخیص دختر خود نبودند.

در سال ۲۰۰۵، نایتلی در درام عاشقانه غرور و تعصب به کارگردانی جو رایت در نقش الیزابت بنت ظاهر شد که نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد. او به عنوان جون کلارک در درام تاریخی بازی تقلید (۲۰۱۴) نقش‌آفرینی کرد که برای آن نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

کیرا تاکنون بارها در لیست زیباترین زنان سال قرار گرفته‌است.

گالری تصاویر:


آثار: