سوفی ترنر

متولد: --- در
ملیت: بریتانیا

بیوگرافی:


سوفی ترنر (به انگلیسی: Sophie Turner) (زاده ۲۱ فوریه ۱۹۹۶)،هنرپیشه انگلیسی است که بیشتر برای اجرای نقش سانسا استارک در مجموعه تلویزیونی خیال‌پردازی حماسیبازی تاج‌وتخت شناخته شده‌است، که بدین منظور در سال ۲۰۱۳ به همراه میسی ویلیامز، نامزد دریافت جایزه هنرمند جوان برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن در مجموعه‌های تلویزیونی شد.

ترنر در شمال همپتون به دنیا آمد. مادر او سالی، معلم کودکستان و پدرش برای یک کمپانی توزیع پالت کار می‌کند. او وقتی دو سالش بود به چسترتون، وارویکشایر مهاجرت کرد. ترنر دو برادر بزرگ‌تر دارد و همچنین او یک خواهر دوقلو داشت که وقتی به دنیا آمد از دنیا رفت.

از سال ۲۰۱۱، ترنر نقش سانسا استارک، یک دختر اشراف‌زاده را در مجموعه تلویزیونی بازی تاج‌وتخت ایفا کرده‌است. سانسا اولین نقش تلویزیونی او به حساب می‌آید. معلم بازیگری ترنر او را راضی به امتحان برای نقش سانسا استارک کرد. او برای این نقش رنگ موی بلوندش را به نارنجی تغییر داد. اولین نقش اصلی او در فیلم یکی دیگر از من در سال ۲۰۱۳ بود. ترنر نقشجین گری جوان، یک جهش‌یافته را در فیلم مردان ایکس: آپوکالیپس ایفا کرد که در مه ۲۰۱۶ اکران شد.

گالری تصاویر:


آثار: