امیلیا کلارک

متولد: 1365/8/1 در لندن
ملیت: انگلیسی

بیوگرافی:


امیلیا ایزابل یوفمیا رز کلارک بازیگر انگلیسی است که بیشتر برای ایفای نقش دنریس تارگرین در مجموعه تلویزیونی فانتزی قرون وسطایی بازی تاج‌وتخت که از شبکه اچ‌بی‌او پخش می‌شود، شناخته شده‌است.

پدرش یک مهندس صدا در تئاتر بود، و مادرش یک تاجر، و برادر کوچکتر او نیز در حال مطالعه سیاست است. او پس از دیدن اجرای موزیکال نمایش در قایق که پدرش طراح و مهندس صدای آن بود وارد حرفهٔ بازیگری شد. کلارک تحصیل کردهٔ مدرسه رای سنت آنتونی  می‌باشد. وی آموزش متوسطه خودش را در آکسفورد ادامه داد و در ادامه توانست مدرک فارغ‌التحصیلی خود را از سنت ادوارد آکسفورد  دریافت کند. او در همان زمان توانست در دو نمایشنامه مشارکت داشته باشد.
کلارک اولین نقش خود در تئاتر را در سنت ادواردز و مرکز درام لندن در سال ۲۰۰۹ شروع کرد و در تلویزیون نیز در یک قسمت از مجموعه تلویزیونی دکترها بازی کرده، و در سال ۲۰۱۰ در فیلم حمله تریاسی ایفای نقش نمود. مدت کوتاهی پس از آن، او برای بازی در مجموعه تلویزیونی بازی تاج‌وتخت انتخاب شد. در سال ۲۰۱۱، او جایزه Ewwy را به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل زن در یک سریال درام برای نقش خود به عنوان دنریس تارگرین را به دست آورد.
در سال ۲۰۱۲، کلارک در فیلم Spike Island ظاهر شد. وی اولین گام خود را در صحنه برادوی در مارس/آوریل ۲۰۱۳ با اجرای یکی از نقش‌های نخست در صبحانه در تیفانی برداشت. امیلیا کلارک در فیلم دوم هِمینگوِی در کنار جود لا ایفای نقش می‌کند. این فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در ماه سپتامبر اکران شد. کلارک در فیلم نابودگر: پیدایش به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی در نقش سارا کانر ایفای نقش کرده‌است. از جمله آخرین کارهای او می‌توان به من پیش از تو اشاره کرد.

گالری تصاویر:


آثار: