جان سینا

متولد: --- در نیویورک
ملیت: آمریکایی

بیوگرافی:


جان سینا یک کشتی گیر حرفه ای، بازیگر و رپر  است که با کمپانی دبلیودبلیوای قرارداد دارد، سینا اکنون به صورت نیمه وقت کشتی میگیرد و هم در برند راو و هم برند اسمکدان به فعالیت می‌پردازد.

سینا در سال (1998) به کالیفرنیا رفت، جایی که او حرفه بدنسازی را به عنوان یک شغل دنبال کرد تا قبل از اینکه در سال (1999) سمت کشتی حرفه‌ای برود زمانی که او شروع به کار در کمپانی محلی آلتیمت پرو رسلینگ با اسم کوتاه شده یو پی دبلیو کرد.  سینا خیلی سریع مورد توجه کمپانی ورلد رسلینگ اینترتیمنت قرار گرفت و با این کمپانی قرارداد امضاء کرد و در ابتدا به بخش اوهایو ولی رسلینگ با اسم کوتاه شده ( او وی دبلیو ) انتقال یافت.

در دبلیودبلیوای سینا در این صنعت مشهور شد بعد از اینکه او شخصیت رپری را به دست آورد که بسیار بد دهن و حاضر جواب بود، او اولین کمربندی که در دبلیودبلیوای گرفت کمربند یونایتد استیس بود که در سال (2004) آن را بدست آورد. سال بعد سینا برای اولین بار قهرمان کمربند دبلیودبلیوای شد، پس از آن گیمیک و شخصیت جان سینا مثل "سوپر من" و یک شخصیت قهرمانانه می‌شود و بدین ترتیب جان سینا به چهره اول کمپانی تبدیل می‌شود و ستاره اصلی برای دهه‌های بعد.

او یک برادر بزرگتر به اسم استیون دارد و سه برادر دیگر او کوچکتر هستند که نام‌های آن‌ها دن سینا، مت سینا، و استیو سینا است.

پدر بزرگ مادری او بازیکن بیسبال بوده که اسم او تونی لوپین بود،پدر جان سینا تبار ایتالیایی دارد در حالی که مادرش فرانسوی است و تبار کانادایی و انگلیسی دارد.

وی در یک خانواده پیرو دین مسیحیت کاتولیک بزرگ شده و به یک دبیرستان کاتولیک رفت و سپس به یک مدرسه تحصیلی-ورزشی منتقل شد و پس از آن در دانشگاه اسپرینگ فیلد واقع در شهر خودش تحصیل کرد، در کالج عضو تیم فوتبال دانشگاهش بود و در لیگ دوم ال امریکن فعالیت می‌کرد و در تیم شماره 54 را به تن می‌کرد که هنوز هم در دبلیودبلیوای از این شماره استفاده می‌کند و شماره مورد علاقه اش است.

سینا از کالج اسپرینگ فیلد در سال (1998) با مدرک فیزیولوژی ورزشی و حرکات بدن فارغ التحصیل شد، پس از آن او در حرفه بدنسازی فعالیت جدی خودش را شروع کرد، و به عنوان یک راننده لیموزین کار می‌کرد.

 

 

آثار: