جنیفر لوپز

متولد: 1348/5/2 در برانکس
ملیت: آمریکایی

بیوگرافی:


جنیفر لین لوپز با نام مستعار جِی لو خواننده، بازیگر، تهیه‌کننده موسیقی، تهیه‌کننده تلویزیونی، نویسنده و طراح مد آمریکایی است.

جنیفر نقش کوچکی در فیلم «دختر کوچکم» (محصول ۱۹۸۶)، با توجه به مخالفت شدید والدینش، تصمیم گرفت که فعالیت در دنیای هنری را به شکل حرفه‌ای دنبال کند.

اولین نقش اساسی وی در فیلم «در رنگ‌های زنده» (محصول ۱۹۹۱) رقم خورد و چندی بعد نیز اولین فیلم نقش اولی‌اش با نام سلنا روانه سینماها شد. این فیلم در خصوص هنرمند آمریکایی، سلنا، ساخته‌شده بود. فیلم بعدی‌اش که بر شهرت وی افزود، خارج از دید بود که بابت بازی در آن دستمزدی معادل یک‌میلیون دلار دریافت کرد. جنیفر لوپز با این درآمد یک‌میلیون دلاری تبدیل به اولین بازیگر زن لاتین تاریخ سینما شد که تا آن سال چنین دستمزد بالایی را برای بازیگری دریافت کرده بود. وی در سال ۱۹۹۹ فعالیت در دنیای موسیقی را شروع کرده و اولین آلبوم خود را با نام آن د سیکس روانه بازار کرد.

عرضه آلبوم دوم لوپز جی. لو هم‌زمان بود با اکران فیلم طراح مراسم ازدواج. هردوی این آثار در زمره برترین‌ها قرارگرفته و جنیفر لوپز را تبدیل به اولین شخص در تاریخ نمود که هم‌زمان فیلم و آلبومی پرفروش از وی عرضه‌شده و در بالاترین رتبه قرارگرفته‌اند. نسخه ریمیکس آلبوم دوم جنیفر لوپز نیز در سال ۲۰۰۲ عرضه شد و جزء برترین‌های بیلبورد ۲۰۰ در آمریکا قرار گرفت. از آخرین آثار وی نیز می‌توان به آهنگ ما یکی هستیم (اوله اولاً) اشاره نمود که در آن به همراه پیت‌بول و کلودیا لیت اجرای قسمتی از آهنگ را بر عهده داشت. این آهنگ به‌عنوان آهنگ رسمی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برزیل انتخاب‌شده بود.

گالری تصاویر: