آرنولد شوارتزنگر

متولد: --- در اشتایرمارک
ملیت: آمریکایی

بیوگرافی:


آرنولد آلویس شوارتزنگر مدل، تهیه کننده، کارگردان، تاجر، سرمایه‌گذار، نویسنده، نیکوکار، بازیگر و بدن‌ساز اتریشی-آمریکایی، برنده جایزه گلدن گلوب بازیگری است. وی فرماندار سابق ایالت کالیفرنیا است. او ۷ بار قهرمانی در مسابقات مستر المپیا (معتبرترین مسابقات پرورش اندام) در سالهای ۱۹۷۰–۱۹۷۱-۱۹۷۲–۱۹۷۳-۱۹۷۴–۱۹۷۵-۱۹۸۰ را دارد و یکی از پرافتخارترین قهرمانان جهان است.
او بدنسازی را از ۱۴ سالگی شروع کرد و در ۲۳ سالگی اولین قهرمانی خود را در مستر المپیا بدست آورد. البته در سال ۱۹۶۹ و در ۲۲ سالگی در مستر المپیا مقام دوم را بدست آورد.
طبق گفتهٔ خود آرنولد او زیاد طعم شکست را در مسابقات نچشیده است و واقعاً نیز همچین است زیرا از ۲۵ مسابقهٔ رسمی و بین‌المللی که داشته است فقط ۲ مسابقه حرفه ای را اول نشده است و در آن دو مسابقه به مقام ۲ رسیده است. نام او در کتاب رکوردهای گینس به عنوان بهترین و کاملترین بدن انسانی آمده است. آرنولد شوارتزنگر قادر بود تا وزنی معادل ۶۸۳ پوند (۳۰۹ کیلوگرم) را بالا بلند کند. امروزه بدنسازان سراسر دنیا در جشنواره کلاسیک آرنولد رقابت می‌کنند. این جشنواره در واقع یک همایش سالانه‌ی ورزش‌های چندرشته‌ای است که در شهر کولومبوس ایالت اوهایو آمریکا برگزار می‌شود. اندازهٔ بدن او در زمانیکه در اوج شهرت و قهرمانی بود بدین شرح است:
بازوها: ۵۷ سانتی‌متر سینه: ۱۴۶ سانتی‌متر کمر: ۸۵ سانتی‌متر ران‌ها: ۷۴ سانتی‌متر ساق پا: ۵۰ سانتی‌متر وزن بدن: ۱۰۸ کیلوگرم قد: ۱۸۸ سانتی‌متر
در ایران آرنولد و اکثر بازیگران اکشن از قدیم از محبوبیت خاصی برخوردار هستند و اکثر فیلم‌های او به زبان فارسی دوبله شده است. دوبلور ثابت او در ایران حسین عرفانی می‌باشد.

گالری تصاویر:


آثار: